آریاآریا، تا این لحظه: 12 سال و 10 ماه و 5 روز سن داره

مامانی و پسرش

حسنی به زبان آریا

1392/4/20 14:45
نویسنده : مامانی
629 بازدید
اشتراک گذاری

توی دلِ شلمرود / حسنی تق و تُنا ببود

حسنی نگو بلا ببو / تنبل تنبلا ببو

نه فلفلی نه قلقلی نه مرغ زرد قاقلی

هیچ کس باهاش وفیخ نبود / تنا روی سه پایه

هسسته بود تو سایه / باباش میدوف :

حسنی میای بریم حموم ؟ نه نمیام

میخوای سرتو اصرا کنی ؟ نه نمیخوام

تُله اولاغ تدخدا یورتنه میرفت تو قوچییا

اولاغه شرا یورتنه میری؟

دارم میرم بار بیارم / دیرم تُده عدله دارم

اولاغ خوب و نازنین سر در هوا سم بر زمین

 یالت بولندو پر مونه / دمت مثال جاروته 

یه کمی برایم سواری میدی؟ 

نه که نمیدم 

شرا نمیدی؟

باسه من تمیزم پیش همه عزیزم

اما تو چی موی بولند روی سیاه ناخن دراز واه واه واه...

غازه پرید تو استخر ...

تو اردکی یا غازی؟

من غاز خوزبانم

میای بریم به بازی؟

نه جانم ...

شرا نیمیای ؟؟

باسه من صبح تا خروب / کران اب کران جو /

مشغول کار شستشو اما تو چی...

موی بولند روی سیاه ناخن دراز واه واه واه...

در واشدو یه ژوژه / پرید اومد تو قوچه

جیک جیک زنان دردش قنان / اومد پیش حسنی

ژوژه کوشولو / کوشول موشولو / میای باهم بازی کنی ؟

مادرش اومد...

قد قد قدا / برو خونتون تو روخدا / ژوژه ریزه میزه چقد تمیزه

اما تو چی...

موی بولند روی سیاه ناخن دراز واه واه واه...

حسنی با چشم گرمون پا شدو اومد تو میدون

آی فلفلی آی قلقلی میاین با من بازی کنین ؟

نه که نمیایم

شرا نمیاین؟

فلفلی گفت :من و بابام و عموم هفته ای دو بار میریم حموم

اما تو چی..

نگاش کنین...

موی بلند روی سیاه ناخن دراز واه واه واه

حسنی اومد پیش باباش

حسنی میای بریم حموم ؟بله میام

میخوای اسرا کنی؟ بله میخوام

حسنی نگو یه دسته گل تر و تمیز و تپل و مپل

اولاغ و خروس و ژوژه وغاز و ببعی با فلفلی با قلقلی با مرغ زرذ قاقلی حلقه زدن دور حسن

اولاغه میدوف :اگه کاری نداری بریم اولاغ سواری

خروسه میدوف: قوقولی قوقو هرچی میخوای فوری بگو

مرغه میدوف: حسنی برو تو قوچه بازی بکن با ژوژه

غازه میدوف :حسنی بیا با همدیه بریم شنا

توی ده شلمرود حسنی دیگه تنا نبود

******************************************************************

این شعر رو کامل بلدی و فقط بعضی جاهاشو یه کوچولو یادت میره و با کمک مامان و بابا میخونی

آفرین عزیزم...

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (5)

مامان پريسا خانوم
20 تیر 92 20:05
اين فريم هاي آماده رو كدوم سايت داره


نمیدونم
من از قبل توی کامپیوترم داشتم
مامان اناهیتا
21 تیر 92 2:38
سلام عزیز خاله خیلی خوشگل می خونی فرین


مرسی
رضوان مامان رادین
21 تیر 92 18:59
آفرین آریا جونی
مامان ضحــــــــــــــــــــا
25 تیر 92 9:51
سلام مامان ريحانه عزيز
آفرين به آريا جون چه با لحن قشنگي هم ميخونه
اين شعرو ضحا هم بلد بود و با خوندنش كلي تو دلم ميخنديدم.


سلام
مرسی مامانی
مامان آناهیتا
28 تیر 92 1:51
دلمون تنگ شده برات


مابیشتر....